Sunday 5 July 2009

digibok - genialt enkelt!

Fine bibliotekdama mi har tatt inn et par digibøker til lydbokhylla si - jeg prøvde en, og jeg har blitt HELT hekta... for et genialt konsept! Jeg hører en del lydbøker, særlig når jeg går tur, men det er tungvint og prakkete med cd-spiller, både pga spilleren og det å skifte cd hele tida. Med digibok derimot, har man spiller og bok i ett, den er litt større enn et kredittkort og ca 1cm tykk, veier så godt som ingenting, kommer med praktisk snor til å henge rundt halsen. Det er bare å koble på favoritt-headsetet (jeg bruker en enkel, men skikkelig bra koss-modell), og trykke play... Fantastisk!!!
Digibøker koster omtrent det samme som vanlige bøker, eller man kan selvsagt låne dem gratis på biblioteket. Dette konseptet er relativt nytt, men det kommer mer og mer... kan kjøpes på de fleste bokhandler, mange dagligvareforretninger, og selvsagt på nett hos f.eks lydbokforlaget, haugenbok og norli.

Klikk her for en demo av digibok (lydbokforlaget):
http://www.lydbokforlaget.no/node/7

No comments:

Post a Comment